Biznes dla młodych: pomysły na własną firmę

Dziś młodzi dążą do elastyczności. Nie boją się zaryzykować i rozwinąć własny biznes, by móc swobodnie wdrażać swoje pomysły i dysponować czasem przeznaczonym na obowiązki zawodowe. Oto kilka pomysłów dla osób, które chcą wziąć sprawy we własne ręce, ale nie są pewne na jaką branżę postawić.

Dla tych, którzy dysponują niedużym kapitałem

W tym kryterium mieści się większość młodych ludzi zdecydowana na otwarcie biznesu. Przedstawiciele obecnego pokolenia są w o wiele mniejszym stopniu skłonni do zaciągania kredytów, niż poprzednicy. Poza tym brak doświadczenia w prowadzeniu firmy sprawia, że i tak wolą, na wszelki wypadek, nie ryzykować inwestowania większych kwot.

Wysokość początkowego wkładu finansowego w otwarcie biznesu można znacząco obniżyć dzięki decyzji o pracy zdalnej. Praca z domu, która nie wymaga wynajmowania biura i płacenia niekiedy horrendalnego czynszu, sprawdzi się w przypadku osób, które na starcie nie szukają współpracowników. Mogą więc w domowym zaciszu pracować wyłącznie na własny rachunek. Taką formę zarobku często preferują freelancerzy pracujący dla mediów i wydawnictw – redaktorzy, montażyści, korektorzy, graficy a także tłumacze (przykładem może być tlumacz-in.pl) – ci, którzy obróbką danego materiału mogą zajmować się z dowolnego miejsca i potrzebują do tego tylko kilku narzędzi (komputer, Internet, telefon).


Dla młodych mam

Własny, jednoosobowy biznes, który pozwalałby na jednoczesne zajmowanie się dzieckiem, to również wyśmienity pomysł dla młodych matek, które nie chcą wypaść z rynku pracy.

Tłumaczenia, programowanie, tworzenie stron internetowych, copywriting, prowadzenie działalności e-commerce, czyli sprzedaż dóbr przez Internet to tylko niektóre propozycje niewymagające wychodzenia z domu. Dodatkowo, każda matka może wykorzystać swoją wiedzę z zakresu wychowywania dzieci. Pomysł? Rozkręcenie bloga lub strony internetowej na temat macierzyństwa.

Kobiety z talentem do rękodzieła, jeśli nigdy do tej pory go nie wykorzystywały, mają ku temu dobrą okazję właśnie podczas odchowywania potomstwa. Szycie torebek, projektowanie nadruków na ubrania, biżuterii, tekstyliów czy dekoracji pozwala na urządzenie swojego warsztatu w domu. A może wśród projektów znajdzie się miejsce na tworzenie oryginalnych zabawek i akcesoriów dla maluchów? W razie czego, pierwsi testerzy będą pod ręką.


Dla tych, co lubią doradzać

Doradzać można we własnym gabinecie (który może się miesić także w naszym domu), mailowo lub telefonicznie. Mimo że Internet udostępnia darmową wiedzę z wielu dziedzin, to większość informacji jest wybiórcza lub nie można ich odnieść do indywidualnych problemów. Dietetycy, radcy prawni, psychoterapeuci, styliści czy doradcy zawodowi dysponują zaś pogłębioną wiedzą i umiejętnością zastosowania jej w praktyce. A ludzie są gotowi im za to płacić. Niezbędne do wystartowania z tego typu działalnością są jednak odpowiednie kwalifikacje, nierzadko dodatkowe certyfikaty oraz wcześniejszy staż pracy, który może ułatwić zdobycie pierwszych klientów.


Dla mobilnych

Nikt nie powiedział, że to klienci muszą zawsze przychodzić po usługi. Usługodawcy mogą także przyjść do nich i zdarza się to coraz częściej, zwłaszcza jeśli nie zdążyli dorobić się jeszcze odpowiedniego miejsca do świadczenia swoich usług. Czynią tak wizażyści, fryzjerzy, fizjoterapeuci, masażyści, treserzy psów, konsultanci ślubni czy spece od komputerów. Wystarczy telefonicznie umówić się z klientem na wizytę, a później dotrzeć do jego domu lub siedziby firmy i robić swoje.


Elżbieta Gwóźdź

 

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze