Czy da się zarobić na blogowaniu?

Czy własny blog może być źródłem dochodów? Jak połączyć przyjemne z pożytecznym?

Blogi już dawno przestały być tylko zapiskami rozegzaltowanych nastolatek, które każdy swój wpis okraszają wianuszkiem emotikonów. Stały się nowym medium. Oprócz dorastających dziewcząt blogują psycholodzy, biznesmeni, różnego rodzaju specjaliści, trenerzy rozwoju osobistego, entuzjaści nowych mediów, recenzenci książkowi…

Można by tak wyliczać w nieskończoność. Motywacje skłaniające do prowadzenia bloga są różne, ale raczej niewielu jest blogerów, którzy robią to z czystej interesowności, mając na uwadze wyłącznie korzyści finansowe. Blogowanie to przede wszystkim pasja.

 

Ile zarabiają blogerzy?

Na tej pasji można jednak zarobić. To bardzo atrakcyjny sposób zarobkowania, zwłaszcza dla tych, którzy wiążą z pisaniem swoją przyszłość zawodową. Niektórzy blogerzy za recenzję np. książki otrzymują 3000 zł, inni – 30. Wiele zależy od tego, jakimi statystykami może poszczycić się blog.

Im więcej wartościowych wejść, tym na ogół wyższe zarobki. Choć nie musi to być reguła. Nie ma żadnych miarodajnych badań, które pozwalałyby oszacować, ile przeciętnie zarabiają blogerzy. Warto też podkreślić, że wielu blogerów ma swoich pomocników, którzy za swoją pracę otrzymują stosowne wynagrodzenie. Więc zarobki mogą być dzielone nawet na kilka osób.

 

Nie nastawiaj się na wiele

Zanim jednak z entuzjazmem weźmiesz się za blogowanie, myśląc o rzuceniu dotychczasowej pracy, weź pod uwagę, że zdecydowana większość blogów w ogóle nie przynosi ich autorom jakichkolwiek korzyści finansowych. Tylko nieliczne blogi stają się na tyle popularne i atrakcyjne dla odbiorców, że przyciągają uwagę reklamodawców.

Dlatego idea zakładania bloga z zamiarem szybkiego wzbogacenia się jest utopijna. Kluczowa w tym wszystkim jest pasja. Tworzenie interesujących treści, które zaciekawią ludzi. Tego nie da się robić tylko dla pieniędzy.

 

Chcesz zarabiać na blogowaniu? Znajdź swoją niszę tematyczną. Łatwiej Ci będzie się wybić w dziedzinie, w której będziesz miał/a zaledwie kilku konkurentów, a nie kilka tysięcy. Jeśli Twój blog będzie ciekawy, może się nim zawsze zainteresować potencjalny reklamodawca. Blogerzy, aby zarobić, piszą na przykład artykuły sponsorowane. Albo udostępniają reklamodawcom miejsce na swoim blogu.

 

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze