Gry rekrutacyjne - przyciągnij kandydatów i polepsz wizerunek firmy!

Wykorzystywanie nowych trendów w branży HR to proces wciąż ewoluujący. Grywalizacja to tylko jedna z metod nowoczesnej rekrutacji. Na czym polega i skąd się wzięła ich popularność?

Według raportu PBI z 2015 roku, w Polsce z różnego typu gier korzysta aż 92% użytkowników Internetu. I mowa tu nie o pojedynczym kontakcie z grą, ale o wyborze właśnie tej formy rozrywki w sposób świadomy.

Tak wysoka liczba osób, poświęcających swój czas na granie, poskutkowała popularyzacją grywalizacji w różnych dziedzinach. Nic więc dziwnego, że fakt ten postanowił wykorzystać sektor HR podczas procesu rekrutacyjnego. Mimo, że metoda pozyskiwania pracowników  oparta na grach symulacyjnych dopiero wchodzi na polski rynek, już zyskała mnóstwo zwolenników, zarówno po stronie kandydatów, jak i pracodawców.

 

Korzyści dla kandydatów

Powodem wykorzystywania czy podejmowania decyzji o wdrożeniu jest mnóstwo korzyści, jakie za sobą niosą. Co konkretnie zyskuje kandydat?

  • Jego umiejętności są oceniane w sposób obiektywny i rzetelny - kandydat nie jest narażony na subiektywne opinie rekruterów. Cały proces przebiega profesjonalnie i bezstronnie. Wynik potwierdza predyspozycje niezbędne do wykonywania zawodów
  • Rekrutacja przybiera luźniejszą formę -  wprowadzona grywalizacja do procesu rekrutacyjnego sprawia, że jest on mniej stresujący i wprowadza element intelektualnej rozrywki.

 

Korzyści dla pracodawców

Rekrutacja wspierająca się grami fabularnymi to przede wszystkim:

  • Przyciągnięcie do firmy młodych i kreatywnych pracowników - to właśnie na takich ludziach nowoczesne metody rekrutacyjne robią największe wrażenie.
  • Profesjonalna ocena kompetencji kandydatów - metoda ta niweluje czynnik kłamstwa, dając pełen obraz kompetencji.

 

Indywidualna personalizacja

Niepowtarzalną zaletą gier rekrutacyjnych jest funkcja wizualnej adaptacji gry do kultury organizacyjnej firmy. Polega to na dołączeniu dodatkowej usługi projektowania gry, a w tym:

  • dopasowanie szaty graficznej - to, jaki będzie wizualny wygląd gry zależy od oczekiwań pracodawcy,
  • stworzenie indywidualnego scenariusza - dotyczy to także treści pytań rekrutacyjnych ( o ile chce się je umieścić się je w grze),
  • funkcja monitorująca wzrost aplikacji o pracę względem ogłoszenia,
  • koszt rekrutacji kandydata.

Ponadto gra może występować formie formularza aplikacyjnego, którą podsyłamy kandydatom ubiegającym się na dane stanowisko. Zamiast tradycyjnego pliku A4 potencjalny pracownik musi zmierzyć się z bardziej kreatywną formą ogłoszenia.

Ponadto tego rodzaju gry mogą występować w formie testów rekrutacyjnych. Są one świetnym uzupełnieniem rozmów kwalifikacyjnych. Zaraz po ich rozwiązaniu automatycznie generuje się wynik, dzięki czemu pracodawca jeszcze tego samego dnia może przeanalizować wynik z kandydatem i podjąć decyzję o zatrudnieniu.

 

Element Employer Brandingu

Gry rekrutacyjne są świetnym sposobem na wyróżnienie się firmy na rynku pracy. Bez wątpienia kandydaci zapamiętają nietypowe metody pozyskiwania pracowników, co z kolei wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku pracodawcy.

Korzystanie z nowoczesnych metod rekrutacji personelu, zgodnych z polityką wizerunkową i komunikacyjną firmy, prowadzi do wyznaczania trendów HR na rynku pracy. Zadowolony kandyda to najlepsza wizytówka dla pracodawcy. Dobre wrażenie zawsze przekłada się na korzystne opinie o firmie, a fakt korzystania z innowacyjnych narzędzi, takich, jak gry rekrutacyjne, zwiększa szanse zatrudnienia dopasowanych pracowników.

 

Źródła:

http://www.pbi.org.pl

http://erecruiter.pl

http://hrtools.pl

http://nf.pl/manager

http://www.newsletter.smartmbc.pl


Autor Artykułu:

Specjaliści Smart MBC

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze