Jak budować wizerunek profesjonalisty w internecie?

Budowa wizerunku profesjonalisty w sieci wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem. Trzeba jedynie pamiętać o tym, że nasz przyszły pracodawca też ma dostęp do internetu i z pewnością dokładnie nas sprawdzi przed podjęciem ewentualnej decyzji o zatrudnieniu.

Internet to obecnie najpopularniejsza forma zdobywania informacji. Oznacza to, że każdy, nawet nasz potencjalny pracodawca, znajdzie tam jakieś dane na nasz temat. Będąc ekspertem w danej dziedzinie, dobrze jest postarać się o zbudowanie własnego wizerunku, który jednoznacznie kojarzyć się będzie z wysokimi kompetencjami. Sieć daje nam szerokie pole do popisu. Od czego zacząć i na czym skończyć?

 

Zachowaj ostrożność

Chociaż portale społecznościowe zazwyczaj nie służą nam do komunikacji z pracodawcami, to każdy może wejść na nasz profil i zaznajomić się z informacjami oraz zdjęciami, jakie tam zamieszczamy. Lepiej więc pozostać ostrożnym z treściami, jakie publikujemy w portalach społecznościowych, ponieważ informacje raz wrzucone do sieci rzadko kiedy ją opuszczają. Rozwiązaniem jest wprowadzenie restrykcyjnych ustawień co do prywatności naszego profilu. Oczywiście warto zadbać o swój odpowiedni profil również na stronach branżowych, takich jak LinkedIn czy GoldenLine. Własny profil należy uzupełnić o słowa kluczowe, które naprowadzą osobę prowadzącą rekrutację właśnie na nasz profil. Oprócz tego trzeba zaznaczyć wszystkie posiadane kompetencje, certyfikaty itp. Zgodnie z zasadą: „jak cię widzą, tak cię piszą”, wypadałoby też zamieścić dobre, profesjonalne zdjęcie (na pewno nie powinna to być fotka z wakacji). Ponadto warto należeć do tych grup, które są bezpośrednio związane z naszą działalności zawodową.

 

Udzielaj się branżowo

Za pośrednictwem wyżej wymienionych portali można nie tylko odpowiednio prezentować się w oczach potencjalnego pracodawcy, lecz również dać poznać się szerszej grupie internautów. Wystarczy, jeżeli będziemy aktywni, tworząc lub polecając wartościowe treści, w których zawarte są ważne informacje branżowe. Dzięki temu nasz profil, a w zasadzie wall, który służy jako nasza prywatna tablica, będzie zawierał tylko w pełni profesjonalne i przydatne materiały. Zyskamy wtedy wizerunek osoby kompetentnej oraz znającej się na swojej pracy.

Budowa wizerunku profesjonalisty to nie lada wyzwanie dla każdego, kto dzisiaj próbuje znaleźć własne miejsce na rynku pracy. Skorzystanie z warsztatów i kursów organizowanych przez stowarzyszenie MATRIK z pewnością pomoże Państwu w odnalezieniu się w niełatwej obecnie rzeczywistości gospodarczej.

O warsztatach i kursach przeczytacie Państwo na stronie http://matrik.pl/szkola-matrik/kurs-trenerow-zarzadzania

Tagi:
Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze