Jak mądrze i dobrze zarządzać firmą? Kilka książek, które musisz poznać.

Nawet doświadczonemu biznesmenowi czy menedżerowi potrzebny jest nieustanny rozwój, uzupełnianie i uaktualnianie wiedzy, doskonalenie umiejętności. Można to robić na szkoleniach, ale warto też sięgać po pomocne lektury.

Wraz z księgarnią internetową Livro.pl przygotowaliśmy zestawienie książek, które będą merytorycznym wsparciem w zarządzaniu firmą. Poniższe tytuły oraz wiele innych pozycji wydawniczych znajdziesz na  http://livro.pl/ksiazki/biznes-ekonomia-marketing.html.

 

„Przewaga nad konkurentami” – Patrick Lencioni

Jak uzyskać przewagę nad konkurentami? Należy przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie. Wszyscy starają się maksymalnie wykorzystywać marketing, strategie i nowe technologie. Ty – radzi autor – skup się na tym, by być zdrowszym i dzięki temu wykorzystasz swoją wystarczającą wiedzę i doświadczenie.

 

„12 dyscyplin doskonałego przywództwa” – Peter Chee i Brian Tracy

Dzięki czemu osiągnąć sukces w biznesie? Autorzy omawiają między innymi takie atrybuty jak: jasność, kontrolę, charakter, kompetencje, troskę, odwagę. Radzą, by po pełnym opanowaniu jednej, przystąpić do pracy nad kolejną.

 

„Rozwiążesz każdy problem” - Roger Dawson

Aby rozwiązać problem, należy się skupić nie na problemie, ale na procesie jego rozwiązywania – radzi autor, objaśniając techniki rozwiązywania problemów i ucząc krok po kroku, jak tego dokonać.  

 

„Menedżer skuteczny” – Peter F. Drucker

Według autora dobry menedżer to menedżer skuteczny. Skuteczności można się wyuczyć, nie wymaga to ani inteligencji, ani ciężkiej pracy czy talentu.  Na efektywność składają się nawyki i działania, których można się nauczyć. Autor więc przedstawia, na czym ta nauka polega.

 

„Pasja i dyscyplina strategii” – Krzysztof Obłoj

Firma swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dyscyplinie, na co składa się interpretacja otoczenia, ustalania granic firmy, określanie celów i priorytetów i podejmowanie decyzji. Jednakże to nie wystarczy , jak twierdzi autor. Potrzebna jest jeszcze pasja, by stawiać coraz ambitniejsze cele, przekraczać bariery i łamać stereotypy. Połączenie dyscypliny i pasji to przepis na sukces.

 

„Rynek. Jak sprzedać prawie wszystko” - Jeff Walker

Autor zdradza swoją filozofię sprzedawania produktów, zanim jeszcze ukażą się na rynku. Radzi, jak kontaktować się z potencjalnymi klientami i zdobyć ich zaufanie, jak redagować listy sprzedażowe i wypromować produkt, a nawet jak zbudować firmę, nie mając nic.

Poradnik zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych biznesmenów.

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze