Jak tanio i praktycznie urządzić biuro?

Wystrój biura to bardzo ważny element, zapewniający komfort pracy, profesjonalny wizerunek firmy oraz bezpieczeństwo. Jeśli więc zastanawiasz się, jak urządzić swoje biuro, musisz wziąć pod uwagę wiele aspektów.

Dlaczego wystrój biura jest tak ważny?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, wystarczy zastanowić się, jakie elementy wystroju biura nas irytują, wywołują niepokój lub inne negatywne emocje. Może są to denerwująco sterylne, białe ściany, niewygodne fotele i nieergonomiczne biurko? A może stukot obcasów współpracowników, wyraźnie słyszalny przez położone na podłodze panele? A może strach przed włamaniem i utratą ważnych dokumentów? Kiedy zastanowisz się nad tymi sprawami, znajdziesz odpowiedź na pytanie, dlaczego wystrój biura jest tak ważny. My pomożemy Ci stworzyć w Twoim biurze przyjazną przestrzeń.

 

Podłoga

Panele mogą wydawać się dobrym materiałem wykończeniowym na biurowej podłodze. Wydawałoby się, że są łatwe do utrzymania w czystości. To jednak tylko pozory - szybko się ścierają, zamoczone puchną, łatwo się na nich poślizgnąć; aby zrobić w nich dziurę, wystarczy upuścić zszywacz. Największą jednak wadą paneli jest to, że słychać na nich każdy krok. O ile w domu to nie przeszkadza, to jednak słuchanie bezustannego stukotu przez osiem godzin pracy może doprowadzić do szaleństwa.

 

Może wykładzina dywanowa?

Znacznie lepiej w biurze sprawdzi się więc wykładzina dywanowa. Miękka i puszysta, nie tylko dociepla całe pomieszczenie, ale także efektywnie je wycisza. Nie niszczy się na skutek upadku różnego rodzaju przedmiotów, a jeśli się ubrudzi - wystarczy przetrzeć ją wilgotną ściereczką z odrobiną mydła lub płynu do mycia naczyń. Jeśli wybierzesz wzorzystą wykładzinę dywanową - zabrudzenia będą na niej niewidoczne. Na rynku dostępnych jest mnóstwo modeli w płytkach i rolkach, od jednokolorowych po wzorzyste. To nowoczesne pokrycie podłóg, które idealnie komponuje się zarówno z nowoczesnymi, jak i klasycznymi aranżacjami wnętrz. Dodatkowym plusem wykładzin w płytkach jest możliwość przekładania ich z miejsca na miejsce.

I ostatnia zaleta wykładziny - bezpieczeństwo. Jeśli w Twoim biurze są na podłogach panele, prędzej czy później zdecydujecie się na przykrycie ich dywanami. A to błąd - dywan stwarza realne niebezpieczeństwo potknięcia się i upadku. W przypadku ułożonej od ściany do ściany wykładziny ryzyko takie nie istnieje.

 

Ściany

Ściany w biurze warto ozdobić tapetą - będzie przytulniej niż w pomieszczeniu ze ścianami pomalowanymi na jeden kolor. Jeśli w Twoim biurze przyjmujesz partnerów biznesowych lub klientów, możesz zdecydować się na elegancką tapetę ze wzorem w cegły lub delikatnymi motywami kwiatowymi czy ornamentami. Ważne, by tapeta pasowała stylem do reszty wyposażenia.

Okna

Jeśli w oknach Twojego biura jeszcze nie ma rolet  zaciemniających i antywłamaniowych, to zamontuj je jak najszybciej. Nie tylko pozwolą Ci na regulowanie ilości światła, które wpada do pomieszczenia, ale przede wszystkim zabezpieczą biuro przed włamaniem. A utrata dokumentacji firmowej może Cię kosztować wiele kłopotów. Dodatkowym atutem rolet zaciemniających opuszczanych na zewnętrznej szynie jest możliwość regulacji komfortu cieplnego nie tylko latem, lecz także zimą. Promienie słoneczne nadmiernie nagrzewające wnętrze biura szybko zostaną zatrzymane. Zimą dzięki takim roletom zaoszczędzisz na ogrzewaniu.

Zwykle rolety tego typu mają kolor biały lub szary, a więc będą dobrze komponowały się z resztą wyposażenia biura. Poza tym instalowane są na zewnętrznej ościeżnicy okna, a więc pozostaną prawie niezauważalne w pozycji złożonej.

 

Krzesła i biurko

To na krześle spędzasz prawdopodobnie większą część dnia. Warto więc kupić takie, które zapewni Ci komfort. Ważna jest możliwość regulacji kąta nachylenia oparcia i wysokości siedziska oraz podłokietników. Dobrze też, jeśli fotel wyposażony jest w kółeczka - możesz swobodnie przejechać nim np. do szafki z dokumentami bez konieczności wstawania i siadania co chwilę.

Biurko to mebel, który będzie Cię reprezentował, a więc wybierz takie, które zrobione zostało z najwyższej jakości materiałów i ma elegancką kolorystykę. Duża ilość szuflad znacznie ułatwi Ci funkcjonowanie w biurze. Półki nie są praktyczne. W szufladach nie tylko ukryjesz wszystkie potrzebne Ci przedmioty biurowe i dokumenty, ale także z łatwością je wyjmiesz i schowasz bez konieczności wstawania z krzesła.

Prawidłowo wyposażone biuro jest wygodne i bezpieczne. Jego urządzenie nie musi kosztować majątku, czasem wystarczy kilka drobnych zmian, aby osiągnąć założony efekt aranżacyjny.

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze