Reklama firmy - ulotki i plakaty

Przed upowszechnieniem się internetu, prym w świecie promocyjnej działalności firmowej wiodły papierowe narzędzia reklamowe. Czy dziś ulotki i plakaty nadal skutecznie mogą spełniać swoją reklamową rolę?

Ulotki i plakaty - czy nadal warto?

W wielu rodzajach działalności gospodarczej, m.in. w usługach i w działalności handlowej prowadzonej w wąskiej skali, warto jest nadal korzystać z tradycyjnych form reklamowych - z ulotek czy z plakatów. Niestety, nie wszyscy przedsiębiorcy umiejętnie je stosują w praktyce, przez co w efekcie polskie miasta są zasypane niepotrzebnymi ulotkami i oklejone na każdym słupie czy latarni plakatami, które nie niosą za sobą żadnej wartości reklamowej.

Ulotka czy plakat powinny nieść za sobą cenną, pożądaną informację dla potencjalnego klienta. Ich nagłówek, hasło reklamowe i forma graficzna powinny przyciągać wzrok i zachęcać do zapoznania się z treścią. Oryginalna postać reklamy czy plakatu powoduje, że klient jest zaintrygowany i siłą rzeczy przeczyta to, co znajduje się na danym nośniku reklamowym. Takie reklamy nie powinny w oczywisty sposób promować produktów lub usług, ale wskazywać korzyści, jakie klient może osiągnąć z podjęcia aktywności, np. przy odwiedzeniu placówki handlowej lub usługowej danej firmy.


Skuteczność tej formy reklamy

W porównaniu z reklamą w internecie i jej kosztami, mogłoby się wydawać, że reklama w formie tradycyjnych plakatów lub ulotek jest mało efektywna i kosztowna. Niemniej, w niektórych przypadkach firma może odnieść realne korzyści z jej zastosowania. Ulotki i plakaty to świetny sposób dla lokalnych firm na szybkie dotarcie z informacją do dużej liczby potencjalnych klientów, przy stosunkowo niewielkich kosztach. Można za ich pośrednictwem poinformować szerokie grono odbiorców o rozpoczęciu działalności, uruchomieniu konkursu, aktualnych promocjach czy nowych pozycjach asortymentowych.  Przemyślane wykorzystywanie tradycyjnych form reklamy outdoor i indoor powoduje, że można osiągnąć założone rezultaty reklamowe w krótkim czasie. Reklama tego typu powinna być kierowana wyłącznie do osób, które są potencjalnie zainteresowane przekazem reklamowym i ofertą danej firmy.

Udostępnij ten artykuł
  • gplus

Komentarze